måndag 8 augusti 2011

Hämnden från fritidsgården.

Efter att jag postade gårdagens lilla humorinslag med bandet Perception of Darkness märkte jag till min fasa att det inte var nog med att skrämma stackars konservativa gubbar och gummor i Guds hus. Nu attackerar bandet även helt oskyldiga youtube:are med för mycket fritid och för lite förståelse för konsekvenser med en musikvideo som får Cradle Of Filth att likna de hårdaste demonerna från den djupaste delen av Helvetet. Bara kolla, i double dare you motherfucker! Kolla på fanskapet!


Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Att detta rör sig om ett fritidsgårdsband som har börjat komma upp sig lite är ju ganska så självklart. Detta ses bäst på sångarens skeletthandskar som inhandlades på Åhlens av hans morföräldrar och gavs till honom i julklapp förra året med motivationen att "vi tyckte det passade din häftiga stil".
Den tveksamma corpse-painten avslöjar också lite väl mycket om bandets härkomst. Någon ser ut att ha tagit inspiration från Cyclops i X-Men och en annan försöker på sig någon hyllning till jokern i Batman. Trummisen har precis smält i sig en stor chokladtårta vars innehåll oturligt nog rann ut över hela halsen och ner på hans bröst. Som tur var räddas skjortan eftersom han strategiskt har öppnat den för att visa sin tatuering.
Och musiken då? Ja vart fan ska man börja? Ett generiskt synth-intro som hämtats direkt från en dålig sci-firulle, hjärndött tuggande på E-strängen och trummor som låter så nära datatrummor det går. Sången, påpekade min bättre hälft, påminner väldigt mycket om denna mannens sånginsatser. Och så varvas kråksången med de obligatoriska smörpopsrefrängerna så att även föräldrarna kan komma och lyssna på sina små gossar. Ja vad ska man säga? Bara det att jag kollade igenom hela videon för att skriva detta känns som det dummaste jag har gjort hittills i år. Professor Farnswoth sammanfattar hela upplevelsen ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar