söndag 25 december 2011

Summering: 2011


Egentligen har jag jävligt dålig koll på vilka skivor som har kommit ut i år. Jag hade till exempel för mig att Iceage - New Brigade kom ut förra året, inte bra att börja bli senil redan. Men här nedanför följer i alla fall min högt spontana lista över årets bästa skivor och spelningar samt lite bonusmaterial. Vet inte om Maran kommer lägga upp sin lista sen, om inte så får ni skriva könsord i kommentarerna nästa gång hon skriver ett inlägg. Och så bjuder jag självklart på en vacker bild på mig själv i färd med att grädda pannkakor. God fortsättning.

Bästa skivor
1. Iceage - New Brigade
2. Antichrist - Forbidden World
3. Veronica Maggio - Satan i Gatan
4. Obnoxious Youth - The Eternal Void
5. Left In Ruins - Ensam, Hatisk, Psykstörd

Bästa spelningar
1. Damien Dubrovnik. Traumafestivalen, Malmö
2. Of the Wand and the Moon. Pumpehuset, Köpenhamn
3. Cough. Kafé Deluxe, Växjö
4. Hamngatan. Hemgården, Lund
5. Ghost. Malmöfestivalen, Malmö

Årets överraskning
Veronica Maggio

Årets besvikelse
Light Bearer

Saker att se fram emot 2012
Undergång - The Mother of Armageddon
MewithoutYou - Hittar fan ingen info om vad skivan kommer heta
Broken Flag 30års jubileum (förhoppningsvis)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar