söndag 25 september 2011

Thou shalt not steal.

Av en händelse råkade jag klicka mig in på ett youtubeklipp med det kristna kepsmetal-bandet Hundredth igår. Fråga mig inte varför, det var väl masochisten inom mig som tog mig i besittning för en kort sekund. Tror det vara samma snubbe som intog min lekamen när jag gick med på att betala dyra csn-pengar för att kolla på The Rite på bio. Som jag förvantade lät det precis lika sterilt och tråkigt som allt annat i genren, men jag fick mig ändå ett gott skratt när jag kollade in nästa låt. Jämför introt på de två låtarna.


Att medvetet sno ett riff från ett annat band är ju rätt lamt i sig. Men att sno från sig själva är det fan inte många som lyckas med. Har de kristna små gossarna glömt bort det sjunde budordet? Fast det är klart, en bikt och tio Ave Maria och man är förlåten hur dåliga låtar man än spelar in. Måste vara så genren överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar