måndag 16 januari 2012

Teknologi ist krieg!

Nu ska jag berätta om något som hände mig nyligen. Nu i mellandagarna som gick, sålde jag min själ. Inte till Herr Hin Håle, nej ännu värre. Efter år av pessimistiskt gnäll och cyniskt bitchande sålde jag mig till slut till Apple och skaffade mig en iPhone. Jag slår vad om att den gamle Steve Jobs ligger och hånskrattar åt mig i sin grav. Efter att ha kommit över det första stadiet av självhat började jag succesivt skaffa alla viktiga program såsom Wordfeud och en ficklampa, något som min förra mobil saknade och som jag aldrig kunde förlåta den för. Men här om dagen hittade jag den märkligaste appen av dem alla. Franska gullgossarna Alcest hade fanimig en egen officiell iPhone-app. Självklart var jag tvungen att ta reda på vad detta rörde sig om i förhoppning om att få ett garv. Besvikelsen var dock ett faktum då det enda som erbjöds var ett nyhetsplank för kommande albumsläpp, turneringar osv samt en fan wall och lite bilder på Neige. Inte speciellt imponerande. Nu kan det verka som att jag har något emot Alcest, tvärtom, men lite kreativitet kan man väl ändå kräva? Ett stripppoker-spel med bilder på Neige eller vad fan som helst. Därför tänkte jag ge lite tips på appar till de band som kanske har funderat på att vidga sina vyer.

Graveland-appen.
Med Graveland-appen hittar du snabbt och effektivt information om lajv i din närhet. Ge bara ut din position så uppdateras mobilen automatiskt med tider och platser för lajv inom en radie av så många gudsförgätna mil du vill. Är man sann lajvare skyr man minsann inte en resa på många mil för att träffa likasinnade.

Burzum-appen.
För dig som alltid undrat över hur man säger get på orkiska. Burzum-appen kommer med ett komplett lexikon över språken från Tolkiens värld. Skriv in ett ord eller mening och Burzum-appen översätter den åt dig direkt. Bara att ta med sig ner i studion med ditt exemplar av Silmarillion och köra. Och studion, den har du såklart med dig i din mobil så det är bara att koppla in mobilen i datorn och spela direkt in i mobilen. Självklart har studiofunktionen det där klassiska Burzum-soundet som gör det näst intill omöjligt att lyssna på. Allt för den kreative mörkerkrigaren.

Wolves In The Throne Room-appen.
Innehåller kompass, överlevnadstips och pyssel från Hajk samt en hel drös med sånger som du och dina kompisar kan sjunga runt lägerelden under en stjärnklar natt i bergen.

Darkthrone-appen.
Mobilen spelar upp Fenriz tjutande ROCK N'ROLL GAS STATION vad du än trycker på.

Om du som läsare har en egen idé är det bara att skicka in den till vår mail så ska vi göra allt som står i vår väg för att se till att du snart kan ladda ner applikationen i din mobil.

Hail Jobs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar